26.10.2011

Style-reflekskamera go home.

Der bliver lavet ret god mad her i lejligheden.
Om det skyldes min midlertidige status som hjemmegående husmor, fordi jeg både har sagt farvel til mit (drømme-)studiejob OG mine kandidatstudier på CBS, for at kaste mig 100% ud i 'projekt tekstforfatter', ved jeg ikke. Det kan også være, jeg bare ER pissegod til at lave mad.

Så jeg vil gerne dele to af de ting, som tænder mig allermest her i liv't: Ord og mad.
Jeg vil gerne dele ud af mine mad-billeder, lidt i stil med de dér 'familien kreativ&succesfuld'-blogs hvor trendy øko-mødre lægger stakkevis af smukke spejlreflekskamera-billeder ud til os dødelige, af deres bæredygtige aftensmad og deres succesfulde og økologiske bageprojekter: svimlende cup cakes og kunstfærdige og rustikke æblekage-installationer.

'Rustik', 'kreativitet' og 'økologi' er uundværlige begreber for en moderne mor med umiddelbart styr på ..ja, ALT (but how??).
Og ej at forglemme billeder af børnene, i lige så trendy tøj som deres forældre. Der er selvf. ikke noget at sige til, at man tager billeder af sine børn nonstop; jeg er ikke et sekund i tvivl om, at har man først anskaffet sig børn, er man ude af stand til at dreje spejlreflekskameralinsen væk fra dem i længere tid end det tager at knipse de æstetiske krummer fra æblekagen på det musselmalede kagefad
(sorry - de lange sætninger har overtaget).

Men selvom jeg hverken har ladcykel, børn eller særlig meget øko-æblekage, så har jeg da mit gamle Sony digitalkamera, almindelig amatør-blitz og Ninas snaskede, hjemmebagte brÅnsviger at prale med.
Og nej, København - brunsviger er fynsk, altså udtales det ikke med 'u', men med et nasalt 'å'. Hvis sådan ét findes. Eller reelt brnsvi'r. Face it.

Here goes:
Mig som brånvigerdame. Selvom Nina ikke var helt appelsinfri, da hun bagte damen ovenfor, lykkedes det til et 13 tal. 'Åh, man sku' ha' været der', som man siger.


Snisk-snask

Et læks miks af hvad køleskabet gemte: Couscous, broccoli, tomat, peberfrugt, mozzarella, rødbede (jeg sagde jo det var et miks) og oliven. M-U-M-S med frikadeller til.



Her er ikke noget som helst, der er økologisk. Eller usædvanligt smuk fotograferet. Men lækkert var det altså anyway (bemærk de 'forgyldte' dækservietter - 'hello 80'ies'!)


Ingen kommentarer :

Send en kommentar