18.10.2011

Man-dag. 'Så prøvede man lige at være sjov'. Igen.

Der er meget, man kan undre sig over på Facebook, og det er langt fra første gang, jeg nævner Fb herinde.
Ofte undrer jeg mig over noget så sært og småt og ligegyldigt som spørgsmålet om, hvorfor så mange mennesker omtaler sig selv i en temmelig distanceret 3. person, ved at skrive 'Så har man lige bagt boller' eller 'Så blev man selvfølgelig syg' eller 'Så er man lige startet på pædagog-uddannelsen.

Altså. Nej. Det er vi ikke. Det er DIG som lige har bagt boller, er blevet syg eller pædagog. Det er okay at stå ved det, for vi kan jo godt se, at det er dit navn, som står ud for din statusopdatering, så der er ingen grund til at nedtone sig selv eller distancere sig fra sig selv ved at skifte dit 'Jeg' ud med et anonymt og kedeligt 'man' (ligesom der ikke er nogen grund til at fortælle sååå meget om, at man har bagt boller, vel).

(well well, måske siger det mere om mig, at jeg overhovedet bruger min tid på at undre mig over den slags)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar