06.03.2012

Vi kan jo ikke allesammen rende rundt og være handymænd.

Jeg kender mange handymænd og kvinder, så måske er det netop derfor, JEG ikke også er det. Ubevidst har jeg undgået at tilegne mig handymand-skills, for jeg kan jo bare spørge eksperterne, hvis jeg skal ha' noget lavet. Viceværter, fædre, hardcore gør-det-selv-veninder, og den slags. 

Sommetider er det bare meget smart at kunne et minimum - lige p.t gad jeg fx godt være sådan én, der lige renser vandlåsen i et snuptag. I stedet for, hører jeg mig selv afsløre overfor mine mandlige kollegaer, at jeg synes det er et lidt stort og uoverskueligt problem....  Sgu da heller ikke fair, at jeg mest arbejder sammen med mænd. Så kniber med opbakningen, når man beklager sig over (i deres øjne) bittesmå problemer i lejligheden. 
De griner jo bare og ser forfærdede ud, fordi jeg ikke har valgt at bruge min DYREBARE tid på at finde ud af, hvordan man renser vandlås. Eller hænger lamper op. Eller lapper cykel. 
Ok, sidstnævnte har min far givet mig en kursus-session i, nede i sit værksted. Det klæber bare ikke ordentligt fast til indersiden af min hjerne.

Jeg kan plante karse, jeg kan afkalke ting og jeg kan rense afløb og lave mad. Hvad mere vil I ha'?

Ingen kommentarer :

Send en kommentar