16.03.2012

Skal jeg indlede en affære med Apple eller med pøblen? (og er Apple egentlig ikke efterhånden en del af pøblen?)

Verden er blevet delt i to: Smarthones versus 'de go'e gamle web 1.0-dage', uden touchskærm, internet på telefonen, apps, gode kameraer, osv. Vi er havnet midt i en digital revolution, og revolutioner har det ikke med at fortryde, så skal man ikke bare følge med? Eller kan man ligeså godt holde fast i det gamle, så længe det stadig virker?

Selv befinder jeg mig i et ingenmandsland. Det er en udmærket men oldnordisk telefon, der ligger i min taske. Den er glat som en ål, så den er blevet tabt SÅ mange gange. Alligevel har den fungeret fint so far, og dén kombi er jo svær at skulle undvære. Nu halter den dog lidt, og jeg tror ikke der går så længe, inden den afgår ved døden.
Den har vist nok internet, men jeg har ikke fundet det frem, for tror ikke rigtig på kvaliteten.

Jeg er tekstforfatter, men har aldrig spillet Wordfeud (har dog spillet timevis af Scrabble; helt grøn er jeg ikk'), for det kan lissom ikke lade sig gøre.

Den har kamera, men det er vist mest symbolsk, for kvaliteten er helt til grin, og jeg bruger stadig sætningen 'øv, man skulle lige ha' haft et kamera hér' og føler mig som en gammel dame, der ikke har opdaget, at jeg kan løse dét problem ved at købe en hvilken som helst ny telefon.

Jeg tegner kort på papirsedler, hvis jeg skal ud og cykle og ikke kender vejen. Eller spørger mig frem. Eller forsøger mig med fotografisk hukommelse efter at ha' stirret på Krak længe nok (på min pc).

Hvis jeg har glemt min computer i toget, er jeg tvunget til at læse i en bog eller DSB's 'Ud og Se' heeele vejen mellem Odense og Kbh. Mens alle andre sidder som forstenede og stirrer fraværende ned i deres iPhone, mens fingrene løber epileptisk hen over skærmen, fordi de i virkeligheden bare spiller Angry Bird .. Jeg kan også få en del tid til at gå ved at se ud af vinduet. Det er faktisk rart. Det ER faktisk rigtig rart.

Når jeg får en sms fyldt med 'haha, ja det er det - det syns jeg os' og 'helt klart, nej det har jeg ik, måske' og 'ja det kan man sige', i én besked, og ikke aner hvilken del af min sms, det er, afsenderen svarer på, så ved man, at afsenderen har smartphone og kan se hele min besked, mens han svarer. Selv har jeg lidt et problem, når jeg får en mega-lang sms, for jeg kan jo ikke huske i hovedet, hvad det er, jeg skal svare på og hvad der blev skrevet, så det er om at svare, mens man kan. Tosset.

Og jeg kan stadig, efter tre år med samme telefon, få ondt i tommelfingeren, fordi knapperne er hårde. Så tænker jeg, at touch må være lettere, og føler mig som en mellemting mellem en klagende gigtpatient og en teenager, der bare skal slappe af med sit æssemæsseri. (wuhuu, dagens yndlingsord: 'Æssemæs').

Okay. Jeg er ved at konvertere til den fagre nye verden. Næste step er så, om man skal følge med strømmen, lægge sig fladt ned, betale kassen for smart design, lækkerhed, klasse og signalværdi og købe en iPhone? Eller om man skal lege Rasmus Modsat, være fornuftig og indse, at man får ca. det samme til færre penge, ved en HTC, Samsung, Nokia, osv.
Dér er den så landet p.t..

God weekend :)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar