14.03.2012

Navlepilleri (som i 'se min sjove weekend') og om den kidnappede vinterjakke

Okay, det er onsdag i dag, og dermed lidt sent at opdatere om min weekend, men pyt med det. Min weekend var én af dem, man bli'r glad i låget af, og som godt måtte fortsætte.

Fredagen skød lissom det hele igang, med en ordentlig gang playstation på Tagensvej. Singstar, rettere. Det gjorde mig dog helt skidt tilpas, fordi det tilsyneladende lød så dårligt, at fuglene holdte op med at synge, verden gik i stå i forargelse og jeg selv var ved at gå i brædderne over mit niveau. Når Singstar vælger at rate min præstation til "Awful" gang på gang, så ved man, at det ikke er dén karrierevej, man skal gå. Det tror jeg heller ikke Henriette skal.. 

Jeg undgik dog lige nøjagtigt at gå i brædderne, fordi vi havde været så snedige at købe en giga pakke Merci-chokolade. Én af dem, hvor man står nede i Netto og tænker 'hvem ER det, der køber de voldstore mængder altså?' Det er Henry og jeg. Og det var lykken.

Så glad var jeg for Merci. Dårlig smag eller ej. Man kan ligeså godt droppe at undervurdere det. 


Lørdag fes jeg rundt inde i byen, og selvom jeg ikke må, var jeg i butikker, og det var ret rart. Men det rareste var at tilbringe lørdag aften i FAB selskab med Jørn og Nicolaj og Nina og Bezzerwizzer og rødvin.

Og du skulle prøve at ta' en tur i metroen lørdag aften i gå-i-byen-primetime. JEG synes ikke, det var skide classy, at jeg skulle stå i metroen med et fjoget smil og en kæmpestor grøn dåse, der på discountsprog skriger 'DANSK PILSNER', men da samtlige passagerer (og der var en del. Det var faktisk en fest i metro-toget) gjorde det samme, så pyt. Man er vel dansker.

Metrofesten bragte os til Islands Brygge - Tietgenkollegiet. Det pæneste, sejeste og mest innovative kollegie jeg har set. Fedt. Vi kiggede lidt på arkitekturen og prøvede at være modne og voksne, men da Jørn købte øl, kastede vi hurtigt al vores modenhed i den nærmeste busk.

Sejt kollegie. Dyrt kollegie.

Da klokken nærmede sig søndag, tog vi på Zefside. Genialt. Du sku' prøve det. Det har du måske allerede. Da Zefside lukkede, mente vi, det var mest fornuftigt, hvis vi frekventerede endnu en bar. Der er jo ingen grund til at gå hjem, hvis man kan blive ved, vel (åndssvagt ordsprog jeg lige opfandt der, skulle det vise sig).
Det skulle vi nok ikke ha' gjort. Jeg fik stjålet min til dato top-yndlingsvinterjakke fra Margit Brandt. Sådan én, jeg blev glad af ta' på hver morgen. Har anmeldt det og alt dét der, men hvis jeg ingen penge får for den, vil jeg helst glemme det. P-i-s!!

Søndag GIK jeg i brædderne. Var døden nær. Stakkels Nico og Nina som skulle høre på det. Og som havde det 'fint fint'. (?!) Jeg var sikker på, jeg var blevet rigtig syg; noget, der rakte ud over tømmermænd og som ville vare flere dage.. 
Da jeg have gennemgået flere nærdøds-oplevelser, tog Nina og jeg turen (og jeg tog mig sammen) ind til Kgs. Nytorv til min fætters fødselsdag. Han og hans søde kæreste havde bikset en MILLIARD stykker sushi sammen, og alle var glade. Tror de havde lavet sushi i flere år, for at ha' nok.
Det var en genial finale på weekenden, og tømmermændene udvandrede - der var nok kun tre tilbage, da jeg gik i seng.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar