18.08.2010

Frustrations-udrensning

1. mavesure oplæg på min blog (som jeg ikke er bestukket til at skrive, selvom jeg dælme får nævnt Føtex nogle gange i det følgende, negativt eller ej).
Nu fik jeg bare nok, og frustrationerne må ud:

Føtex er landet med et nyt tv-spot, som udgøres af en elendigt sammenstykket sang + billeder.
'(bla bla bla bla) Føtex er sej, vi gør mere for dig'.
Flot. og hjerte rimer på smerte og Føtex rimer på om'er.

Aahr Føtex. Op på hesten igen igen.

Lyt til den (sorry, men kan ikke finde et link til den) og gi' mig ret i, at den er stykket sammen i en frokostpause på et bureau, som hellere må holde sig anonymt.
Det er da amatørarbejde? Det er meget muligt, at det er meningen at teksten ikke skal passe til melodien; det må man gå ud fra, men puha, man bli'r helt dårlig.
Så dårlig, at jeg imod al vilje nu forpester min blog med 1 stk. dårlig stemning.

Eeeej, come on!
Helle for, at man ikke længere må skrive dårlige og 'vi-havde-ikke-så-meget-tid-og-det-var-fyraften-og-børnene-skulle-hentes-og-og-og-går-den-så-går-den' -sange i reklamer. Øv altså.
Det er for lallet.
Hvad er det for voksne, der finder på det?
(og hvem finder i øvrigt på de EKSTREMT irriterende Boxer-reklamer, med ham der "hold kæft"-manden? Ok så. Helt dumt er det jo ikke, for folk på gaden siger det jo rent faktisk.. så'n er der så meget spøjst ved reklamer)

Nå, jeg burde selvfølgelig slet ikke omtale ovenstående her, hellere tie det ihjel..

Men hallo derude, hvis i er blanke for kreative idéer (og tak Føtex, fordi i endelig åbnede øjnene og indså, at Knolø og friske fødevarer ikke er sagen. - Nej, rettere, Knolø er ikke sagen (hvad tænkte i egentlig på??)), så løb en tur og frisk hjernen.
Sov på det. Snup en lakridspibe. You name it. Eller uddelegér til andre kreative hjerner.
Men ikke flere lallede sange i reklamer vel? Det kan fungere, men for tiden spiller det bare ikke rigtig
(haha, fik du dén?).

Reklamesange, vi kan acceptere:
- Lillebror-ost  ("lillebror, lillebror...?")
- Måske Merci-sangen.. På en god dag. Har ambivalent forhold til det univers.

Knus -ja, også til dig! :)
- Lotte

3 kommentarer :

  1. Fik du så den udrensning? ;o)

    Nå, vi må bare acceptere paradokset med, at jo mere forbrugere taler om de reklamer, som de (vi) elsker at hade, jo mere virker de - reklamerne.

    Men, indrømmet ”vi gør mere for dig – tjuhej” lyder som om ’vi’ bare måtte og skulle ha en payoff.

    Jeg blev ellers så glad overrasket, da jeg så Føtex’ nye univers i sort, lilla og orange. Endelig noget nyt og modigt, for det var ikke lige farverne og fonten, der signalerede supermarked og ugens tilbud. Så netop dét mod stemmer dårligt overens med den slappe payoff.

    Har dog ikke hørt melodien og regner heller ikke med at komme til det… man sku ikke tro jeg har været i reklamebranchen i et halvt liv - orker ikke at se de lousy reklamer for at nå til de gode!

    Men TIL LYKKE med den nyfødte! Godt gået!
    Mange hilsner
    Marianne

    SvarSlet
  2. Jaa! Tak for kommentaren! Fedt manner - så er vi igang ;)

    Nej, jeg hørte også kun Føtex' reklamesang med et halvt øre, men det var nok til, at jeg blev halvskidt..
    SÅ meldte skrivetrangen sig og så blev jeg lissom lige nødt til at høre sangen ordentligt, så JEG var igennem alle de lousy reklamer - med det ene håb at se den aller-lousy'ste.. og den var jo god nok (som i 'jeg hørte rigtigt 1. gang') - virkelig dårlig sang.

    TAK! Så skal der bare lidt opdragelse til, så bli'r det en super-blog.
    :) - Lotte

    SvarSlet
  3. http://www.youtube.com/watch?v=L0HsCTALoNo

    SvarSlet