24.11.2011

SmoKING.

        (...)"husk, at alle piger bliver bløde i knæene over en mand i smoking. Alle."
Sådan skriver Euroman (som min søde søster har givet mig et ÅRS abonnement på!!) her i decembernummeret. Og så viser de en herlig sort/hvid billedserie af smukke mænd i toxidooo: Der er guf lige fra Tom Ford, Muhamed Ali, Stevie Wonder og Marlon Brando, til en ung Morten Grunwald og Frank Sinatra (sikke en sammenligning, btw).
Du kan læse mere om brugen af jakkesæt her.

Klassisk går aldrig af mode
Og Euroman har jo ret. Vi bli'r sgu bløde i knæene. Enhver mand - pæn som mindre pæn - kan gøres yderst spiselig iført smoking. Et jakkesæt kan også snildt gøre det, skal det lige siges!
Det er ligesom med kvinder og stiletter. Altså så længe stiletindehaver-kvinden er i stand til at gå i stiletterne, selvfølgelig (klokken 5 om morgenen er hun måske knapt så elegant, for dér har fødderne det sjældent ligeså muntert som humøret).
Mænd i jakkesæt eller smoking løftes på magisk vis op på et helt nyt lækkerheds-stadie. Det er næsten (næsten!) lige før et godt jakkesæt med ren skjorte og slips eller butterfly formår at fjerne en 17-årigs bumser, stritører og fedtet hår eller hvad man nu måtte kæmpe med til daglig.

Too much of a good thing ... is perfect!
Jeg var lidt blown away, da jeg bevægede mig gennem København forleden. Det var hverken den proppede bus med skrig-unger og gamle damer, der gjorde det. Ej heller var det da jeg trådte indenfor i Holmens kirke (ok ok, lidt blown away dér, faktisk).
Næ, det var ham den classy gentleman ved siden af mig, som tog guldet; ham som var der til at hanke op i mig, når der for mit vedkommende gik slingrekurs i den på de alt for høje hæle, på vej til byllup.
Thomas var i superlæks jakkesæt fra top til tå. Havde der været tre af ham var jeg dånet.
(sidstnævnte skete heldigvis ikke (altså før jeg igår var på vej ud af toget - iført knap så fængende tømmermænd fra top til tå. Da var den dånende scene tæt på at indtræffe..).

En mand i jakkesæt - og endnu bedre selvfølgelig: smoking! - er som når man fuldender en hjemmelavet chokolademousse med et delikat pift af kaffe og Grand Marnier. (..i stedet for den halvflade udgave med blot chokolade og flødeskum).
Kan man opnå BÅDE smokingmand og liret chokolademousse, er man tæt på lyk'lig.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar