24.10.2012

Vi leger far, mor & shots

Surprise! Sidder lige i et tog. Det er mørkt udenfor. Det var det også i morges.. ja okay - beklager tomhedssnakken. Men mørket kaster ikke ligefrem inspiration af sig, vel?!


Til gengæld sidder jeg lige og hører Sebastian Lind, som kan få enhver i godt humør. Hør selv:


Godt ikk'?

Lige så god Sebastian er, lige så meget lugter jeg af stegeos (stege-os). Fra mine forældes ovn. 
Måske er det derfor, jeg sidder helt mutters alene i den togkupé, jeg sidder i p.t. (well, det kan også være fordi klokken er 23.30 og jeg er sådan én, der pendler på syge tidspunkter). 

Nina og jeg har været hjemme hos de gamle i Odense for at fejre vores fødselsdage. Lammekølle & lagkage. Det er li'ssom enhver togtur værd.

Mine forældre er ikke tabt bag en vogn. Ikke så snart havde jeg vendt ryggen til, før mor havde fundet den 10 år gamle, godt gærede og hjemmelavede paradisæble-snaps frem: En pænt støvet gigant-flaske (skal der laves snaps, så lad der blive lavet snaps), med ældgamle brune paradisæbler i bunden og snaps for resten. Og inden jeg kunne nå at sige 'skål' i min rødvin, havde farmand linet 4 af de ældgamle shots op på række. Én til hver. 

Nu KUNNE det lyde som om, vi hygger liiige lovlig meget i min familie. På 'har I opdraget jeres børn med shots?'-måden. Rolig - vi hygger bare. En del. Og du er velkommen til at være med.


Her er dyret. Det kan godt være, man siger at stegepander er gode som håndvåben. Men det er bare fordi, alt for få har mødt mine forældres paradisæblesnapseflaske (hvad man ikke kan se på billedet er, at den er på størrelse med en cykelhjem og tung som tre liter snaps)

Paradisæblesnapsen smagte i øvrigt ret fint. Og det er cool med hjemmelavede ting. Og når det er 10 år gammelt og stadig smager fint, er det jo bare overlegent. 

Og når man er sådan én, der har hældt en del tequilashots ned i de unge dage, skal man ikke pludselig begynde at rynke på næsen af en snaps, der endda så fint starter med 'paradis'. Den er helt sikkert bedre end alt det crap, man betaler kassen for lørdag nat i en fedtet bar.
Tak far og mor for kølle, kage, kælder-snaps og cool gaver!

2 kommentarer :