21.04.2011

Når det virkelige liv kommer på tværs (alvooorligt indlæg)

Selvom min mor prøvede ihærdigt og ivrigt med en Freud-agtig forklaring, så er jeg ikke sikker på det er ham, vi behøver at bringe ind i billedet i forklaringen på, hvorfor jeg nu for 3. nat i træk har haft onde drømme om, at min farmand er ude på at slå min familie og jeg ihjel (?!).

'Ihjel' er et ord, som vist har sin debut på bloggen idag. Undlader at sige tillykke, for det passer ikke rigtig ind i denne dejlige påsketorsdag, hvor den ellers altid lunkne april pludselig har overgået sig selv med en vild make-over til Middelhavs-agtige temperaturer og altså ingen slinger i valsen når det kommer til stabilt sommervejr. Dét er dejligt.

Ikke desto mindre spoleres min nattesøvn af ovenstående mareridt, og da jeg gik på nettet for to sek. siden for at læse Politikens nyheder, er det pludselig ikke så underligt, hvor mine yderst bizarre drømme kommer fra. Historien om en far til tre, i Sallinge på Fyn, rammer mig - klask - i hovedet og fortæller mig, at psykopater endnu ikke er en uddød race.
En fraskilt far til tre havde stukket sin ekskone ned med kniv, på åben gade, hvilket hun døde af.

...

Forleden blev et ægtepar (hvis de var helt uskyldige, er verden gået af lave) i Odense skudt under deres aftentur, og flere gange har vi hørt historier i medierne om sindssyge fædre som har dræbt deres familier.
Jeg tror ikke det er nødvendigt at grave vildt dybt og langt tilbage i historien med formålet at få Freuds mening om mine drømme.
Selvom det lyder usædvanligt pessimistisk og alvorligt af et indlæg på denne blog at være, så skal årsagen til mine mareridt nok bare findes i den virkelige verdens daglige strabadser, som borer sig ind i mit hoved som en kanyle, der er svær at rive ud igen. Øv.

..Nu HAR uhyggelige ting det desværre også med at brænde sig fast i knolden på mig. Som da jeg forleden drømte om en indlagt pige på et hospital, som besluttede sig for at flygte, men som da liige ville snuppe en luns af sine med-patienters hoveder, inden hun gik.. Fuck.
Det, der kom ud af den ene stakkels mands hoved, lignede chili con carne. Yummi.
- Alt sammen bare fordi jeg, for flere måååneder siden, så et afsnit at Riget, hvor én blev spist af nogle andre
(Tak Lars von T.! You spice up my life).

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg bli'r én af de der gamle damer, hvis bævrende og angst-udskillende skelet får jorskælvet i Japan til at ligne en hoppeborg fra Fårup Sommerland :(

Godt så - det var de påskesild og snapsen vi kom fra?..

Ingen kommentarer :

Send en kommentar