03.11.2010

"Kun for mig, kun for mig"

Åh Gud.. Medina udgiver sin første bog 'Tæt på'. Need I say more?

'Tæt på' handler om de ting, hun ikke synes hun har kunnet sige til sine veninder. Men som hun hellere vil fortælle til offentligheden. Åbenbart. http://politiken.tv/nyheder/kultur/ECE1098488/laes-med-i-sangerinden-medinas-dagbog/
...Nu udgiver hun nok også snart en parfume med 'fremtrædende noter af selvcentrerethed og naivitet, som sammen indhylder dig i en aroma af ynkelighed'.. åh nej.

Medina har i over et halvt år ladet en diktafon følge sig og indtalt sine dybeste følelser og tanker til den. Ikke de allerdybeste, men semi-dybe tanker. "Diktafonen blev min ven", påstår den skøre, tynde sangerinde.

Fair nok, at man kan ha' så dybe og private tanker og følelser, at man sommetider synes det er lettest at gemme dem i en dagbog eller på en diktafon i stedet for at belemre veninderne med dem.
- Men når næste træk så er at udgive hele molevitten af semi-dybe tanker, så vi alle kan stå nede i Bilkas paperback-afdeling og læse dem(går ikke ud fra, det tager hulens lang tid at komme igennem Medinas følelsesregister på bogform, nogen kan nok nå hen i køleafdelignen og hente mælk til mig, mens jeg afslutter kapitlet om dumme mænd og sure drinks) så må jeg spørge mig selv:

Hvilke dybe, personlige og private tanker er det, som er SÅ hemmelige og svære at komme ud med, at man foretrækker at vise dem til hele Danmark i stedet for at gå til veninderne med dem?
Skøre skøre Medina, det kaldes et skråplan.  

Her vælger jeg så -ganske offensivt og med fare for prygl - at bringe selveste Sys Bjerre på banen. HUN har faktisk fat i den lange ende. En længere ende end dén Medina hægter sig fast til. Ærgeligt at Sys' melodier gør os (ALLE sammen åbenbart) så trætte, at vi gi'r op, men lytter man til hendes tekst til "Alle mine veninder", så ved man at hun trods alt har forstået, at det er veninderne, man betror sig til og ikke fremmede mennesker. Christ, Medina.
http://www.youtube.com/watch?v=IiHPo3_MwPQ
Og når man er indehaver af en stor flok veninder, hvorFOR så betro sig til hele Danmark i stedet for? Come on, Medina!(som altid bliver til 'Median' iflg. tastaturet).




Enten har Medina ingen veninder, men dén tror jeg ikke på. Så bør Sys da donere mindst én til hende. Eller også må konklusionen være, at hun er afhængig af vores andres opmærksomhed. Det ER da også svært, når man lissom har stablet en sangkarriere på benene, og så er den måske ikke engang ligeså langtidsholdbar som Buko rejeost.
SÅ må den fine Medina finde på noget nyt, for at holde kendisfaktor-gryden i kog. Og den oplagte pakkeløsning er altid at udgive en bog om sig selv. For Guds skyld ikke om de andre, men om MIG!
Om Mig! Mig mig mig.
(…undskyld, Medina? Hvad skal jeg med dine problemer, når jeg godt kan stable mine egne på benene?)


[indsæt vejrtrækningøvelse] Ok. Ned på jorden igen.

Jeg synes bare, der er gået inflation i ’mig’. Der skal ikke meget til, før folk selv mener de er så kendte, at vi andre er ved at DØ for at få fingre i deres bog, som handler om deres trivielle liv og deres ligeså trivielle problemer("skal jeg købe Hunter-gummistøvler eller iPhone 4..? Hmm?").

Jeg ku' da snildt ha' lavet min blog om til et rent Lotte-univers, hvor dagens issue ville være, om jeg skulle spise rugbrødsmadder med makrel & mayo(sig det lige højt: "MIG-jo" - høhø) til aftensmad, eller wok. Men det er ikke interessant. Det er det bare ikke.
Og det er muligt, at Medinas emner er af lidt tungere slags, men det ændrer jo ikke ved, at det bare ikke er rigtig interessant. Ligesom 'Amalies Verden', 'Paradise Hotel' og de fleste statusopdateringer på facebook ikke er det.
Kun hvis man keder sig i Bilka :)

5 kommentarer :

  1. Rigtig godt lavet med det der billede!

    SvarSlet
  2. I øvrigt arbejder jeg på en bog efter jeg blev kendt på landsdækkende TV... Gæt selv hvem afsenderen er her (det tror jeg nok ikke lige bliver noget problem.. jeg er jo kendt)

    SvarSlet
  3. Haha Kasper - Breinholt-look-a-like! Jeg har VENTET på din bog, fra inden Anders opdagede dig. Kom med den, nu!
    Vi vil høre om dine problemer, vil vi.. ;) Om hvilket pres det er at være blevet kendt og samtidig skulle bevare jordforbindelsen og håndtere gramma-afleveringer.. må være svært..

    SvarSlet
  4. - og ja, billedet er til et 13 tal! (Ha! Som om..) Har du bemærket kurseren oppe i venstre hjørne? Den siger lissom aaalt ;)

    SvarSlet
  5. jaahh hæhæ, den kan jo photoshoppes væk

    (gæt selv afsender!)

    SvarSlet