09.02.2011

Kvinder med forventninger i sværvægtsklassen

Lykkelig villavej-idyl-agtig opvækst i provinsen, grovpasta fra Urtekram, smukke, smarte og 'fejlfri' unger med toptrendy navne i den velkendte 'kan en 2-årig godt hedde dét??'-kategorien, som går i økologisk skovbørnehave (ved ikke om de findes i økologisk udgave, men det lød passende), overskudsagtige madpakker lavet i glad og moderne forældresymfoni i det store køkken med Plads til Hele Familien.

(træk vejret)

Lækker bil, lækkert hus m. have og lykkeligt naboskab og vejfester og evigt gode somre. Eller fantastisk københavnerlejlighed, m. obligatorisk stuk selvfølgelig, og personligt touch af avantgarde og bohême uden at blive for alternativt, så der proppes designmøbler og minimalisme ind hvor det er muligt.

Handsome mand, som både kan gøre rent, rydde op, hente børn, lave eksotisk og inspirerende mad m. quinoa og hestebønner og ingefær og tofu; ALT i øko-udgave og prisen tænker vi ikke på, for den handsome mand og hans - selv efter mange fødsler - stadig attraktive kone, som er slank og har velplejet hår og ikke-ryger og går i Louboutins, tjener rigeligt med penge.
Succesfuld karriere, prestigiøst job, smuk og sjov og intelligent vennekreds, sommerhus i nordsjælland og endelig det store kirkebryllup, m. HVID kjole (for Guuuds skyld ikke den pink(!) udgave som Lottes mor giftede sig i!).

Lykkeligt parforhold, som i hvert fald ikke bliver som alle de andres (læs: med et minimum af sex efter en vis årrække, skænderier, beskidte underhylere på forkerte steder og en hund med permanent menstruation, plus en facade af lykkelighed, som er så svær at opretholde, at vi kan mærke den bæredygtige jord skride under os. ..(shit) men hvad så?), er hvad vi vil ha'.

Hvad så, hvis drømmene brister og vi ikke kan fremvise very handsome mand eller hvis karrieren ikke lige går som vi havde tænkt? Man kunne jo få stress? Dét er der ikke tid til at passe oveni alt det andet. Hvad nu, hvis man går bankerot og må købe sine wannabe-Louboutins i (Gud forbyde det) Bilka. Eller sæt nu, ens mand slet ikke vil giftes? Går det hele så i vasken? Og hvem er 'man'? Og hvorfor i det hele taget rette dig efter det mest upersonlige pronomen du kan finde?!

Måske er det meget godt at ta' livet sådan lidt 'oppe fra og ned' og med åbne arme, og så videre ud af floskel-tangenten, og se hvad det bringer med sig af skævheder og overraskelser. Ovenstående opremsning af forventninger og ønsker kan gøre de fleste forpustede - men det er samtidig dét, mange kvinder forestiller sig. Måske ikke præcis i denne udformning, men så i en lidt anden. 

Lad os ta' et minuts Stilhed & Nutella-mad, gi' los og gi' slip og se hvad tilværelsen bringer i stedet for, alt for ofte, at leve lidt for mange år ude i fremtiden.
Livet sker nuuu, og du skal søge alt det, som gør dig i glad i stedet for at søge efter hvad 'man' gør.

Når alle omkring dig dyrker yoga, er Mac-brugere, har stjerne-tatoos eller gider se håndbold-VM, er det så ensbetydende med, at det også skal være dit nye jeg?
  

5 kommentarer :

  1. Haha Lotte! Skide godt ;) blir dog lidt bekymret for din afslutning. Er du blevet harm over jeg efterhånden har spurgt en million gange om du vil med til power yoga, eller fordi jeg altid skal blære mig med min mac book pro? eller er det fordi jeg ikke kunne forstå du ikke gad se VM håndbold?? håber stadig vi kan være venner haha ;P KRAM fra hende uden tatoos frk. Solgaard

    SvarSlet
  2. Hahahah!! Åh-ååh!! Det lyder jo som dig, det kan jeg godt se! Shit, what to do.. Det var virkelig ikke møntet på dig Henry, det er helt tilfældigt, at det matcher virkelig meget.. Nå, det viser jo bare, at du er med på trend'sene :) Ikke dårligt.

    PS: jeg ville ønske, jeg ku' lide yoga, at jeg havde råd til en mac book pro og at jeg engang imellem gad udvise lidt national stolthed..Måske det sker en dag.. :)

    SvarSlet
  3. ... men vi kan da få lavet en stjerne-tatoo sammen, mens vi spiser Nutella madder ;) Skal dog lige siges at jeg heller ikke køber økologi (måske fordi jeg har brugt alle mine penge på den mac book pro) har katte i stedet for børn (måske fordi det er nemmere) og så har jeg ingen mand og ville nok også gifte mig i Vegas i en eller anden plastik pose kjole fordi jeg i en brandert havde været flink at give mit tøj til en hjemløs. ;) så helt trendy er jo sgu nok ik haha! Men trendy nok på min egen skøre facon...

    SvarSlet
  4. Kjolen var IKKE pink, men cerisefarvet... og der er håb om et ok liv alligevel :o)

    SvarSlet
  5. Haha Henry, så fik vi lige slået dét fast! Godt at høre, du ikke er helt normal ;o)

    - Og mor, sorry, ved godt den ikke var pink (som i 'pink!!), men det lød bare lige så godt. Og ja, der er vel håb forude, selvom man ikke går den mainstream vej. ..Måske netop :)

    SvarSlet