02.01.2015

Året der gik: 2014

Jeg ved godt, at den her slags indlæg skal skrives FØR året er omme. Men det nåede jeg altså ikke.
Der var lige en masse konfekt, der skulle spises, familie, der skulles væres sammen med, og tid, der skulle udfyldes off line.

Derfor får du mit 'Året der gik'-indlæg nu. Den 2. januar.

Det er måske også udmærket, at jeg har skubbet det hele lidt, så det ikke falder sammen med DR og TV2's årskavalkader. Så ville det ikke være til at holde styr på.

Scroller du få indlæg tilbage på bloggen, vil du finde sidste års 'Året der gik'-indlæg.
Det beviser, med andre ord, at jeg ikke har givet SigDetVidere synderligt meget opmærksomhed i 2014.

Synderen skal findes i Reklamejam. En (fag-)blog, jeg har oprettet, og som fik AL min blog-mæssige opmærksomhed i året, der gik.

Missionen for 2015 må være at få SigDetVidere back on track. Fremad! March. Sæt i gang!

...Vi starter dog med at kaste blikket tilbage på det Herrens år, 2014.
Et år, der bød på masser af førstegangs-oplevelser:


2014 var året, hvor jeg for 1. gang flyttede sammen med en kæreste. Voksent..
Vi flyttede ind i et afdanket dødsbo på Christianshavn, som du ser en stump af ovenfor.
Det tog en sommer af shine skidtet op.

2014 var også året, hvor jeg lærte at spartle som en ægte murer. Der er dog flere ting, der ikke stemmer på billedet her.
1: Jeg er ikke i gang med at spartle, men at male.
 2: SÅ stort et smil havde jeg ikke nonstop den sommer. Det var trods alt hårdt at være super-spartlende handydame.

2014 var året, der krævede knofedt.

Heldigvis var der også tid til andet end knofedt. I 2014 gik turen for 1. gang til Aarhus og Northside!
Du burde gøre det samme til sommer. Mig og Wu-Tang Clan kommer.

Papirøen er et streetfood-mekka på Holmen i Kbh.
Smart med de smarte. Hipster-agtigt. Streeet. Whaaaat. Ungt & urbant.

På Papirøen kan man få øko-spelt-lækkert mad i alle afskygninger - og så kan man få mohitos som dén på billedet.
Den smagte lige så godt, som den så ud. 

Når man ikke danderer den på Papirøen, kan man jo snuppe en GoBoat, som mange gjorde i 2014.
Sommeren var laaang og vaaarm, så en sejltur på kanalerne med et par sixpacks og søde drenge var lige til at klare.


2014 var året, hvor mig og Christian stadig var kærester. Det bliver ikke mere kvalmende idyllisk.


2014 var året, hvor jeg fik mit første RIGTIGE voksen-job.
Som junior copywriter. Det er noget med øl og tekst og gak og løjer.

2014 var året, hvor jeg fik taget min cykelferie-mødom. På en våd, våd ferie Nordjylland rundt.
Det startede ellers idyllisk med to cykler, et kærestepar og en masse praktisk oppakning - med badetøjet øverst, selvfølgelig.
Det endte i en Golf 2 med en hulens masse kryds&tværs - og regntøjet øverst, selvfølgelig.


Sol i Nordjylland. Med regn på vej.


Regn i Nordjylland. Med sol på vej.

For helved'... Men det VAR en god ferie.

2024 var året, hvor vi gik på mac'en efter midnat. Ligesom forrige år. Og næste år.
Her er det Lea, der tæmmer sin cheeseburger.


Det var også året, hvor min lillesøser, Nina, og jeg flyttede fra hinanden. Efter 2 år i Valby. I dag bor hun på Nørrebro.
På billedet stener vi (jeg). Det gik der også meget tid med i 2014.

2014 var året, hvor jeg fik smag for Jørgen Leth.
Så meget, at jeg købte billetter, da han spillede (snakkede) i Bremen Teater - fint akkompagneret af Mikael Simpson og Frithjof Toksvig.
Hør selv her

Cocktailpølser i king-size. ...Eller er det mine lår i mit nye badekar?
Nå. 2014 manglede ikke noget.

Hotdogs & bobler. I 2014 åbnede Foderbrættet på Vesterbrogade i København.
Menuen stod på masser af luksusvarianter af ovenstående. Og glem alt om Cocio.
De snaskede delikatesser skal skylles ned med cocktails, ifølge konceptet. 

2014 var året, hvor vi var meget tæt på at kunne sige, vi havde fået villa & Volvo.
Det er dog kun Christians Volvo. Og den er til salg igen. Og villaen er kun en 2 værelses-lejlighed. Rolig nu.
2014 var året, hvor jeg for 1. gang stiftede bekendstskab med Parken og Brøndby og FCK.
Det var en kende vildere end hjemme på stadion i O'ense, hvor de striwede fra Fyn huserer..


I 2014 var der endelig tid til at sidde i solen og nyde sommeren. Ikke blot snakke om at gøre det.
Her nydes sommeren på Henriettes altan med udsigt over HELE Nørrebro.


2014 var året, hvor jeg for 1. gang så ballet.
Det foregik i nationalteatret i Prag - og forestillingen var Nøddeknækkeren.
Jeg var solgt. 

2014 var året, hvor vi holdt jul på Christianshavn.
7 mennesker var samlet i det lille hjem, og jeg fik fra første parket indblik i, hvad det vil sige at være juleaftens-vært.
Det kræver lidt træning.

Heldigvis gik det fint.
Dog vil jeg godt udbringe en tak til mine garvede forældre for at ha' leveret gnidningsfri jul i temmelig mange år.

2014 var også året, hvor vi holdt nytår på Christianshavn.
Det var som altid året, hvor jeg drak mig fuld som en teenager nytårsaften med dertilhørende onde tømmermænd.
(Ja lad os da endelig starte det nye år med at knække os...)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar